torsdag 10 juli 2008

Biljakt

Hej på er!

Jag måste bara berätta vad som hände idag! Jag har gjort ett sådant fynd, oj oj oj.

Det hela började med att jag, Ella och min pappa (som hjälper oss att gräva runt huset för att isolera grunden) åkte ner till mamma och pappa och mina systrar för att äta lunch. Karin var på jobbet så jag åkte iväg och lämnade en lunchlåda till henne.
På vägen tillbaka hamnar jag bakom ett långsamtgående fordon, en bil med släp... på släpet stod det en massa gamla fönster. Hmm, tänkte jag, de ser fina ut, undrar vart han är på väg. När vi så kom till vägen där jag skulle ta av och fönstren fortfarande kör framför mig, tror ni jag svänger? Nej, jag fortsätter att följa efter bilen med släpet. Hoppas han ska till soptippen, hoppas han ska till tippen. Till saken hör att det verkligen var ett lååångsaamtgående fordon så han kör in till vägrenen för att jag ska kunna köra förbi, det vill ju inte jag men det är bilar bakom så jag chansar: jag kör förbi och svänger in mot tippen. Precis innan ligger en bensinstation, där kör jag in och väntar, hoppas. Bilen svänger in, tjoho, jag svänger efter. Och så kör han in på tippen, jag efter. Vid det här laget är jag säker på att han tror att jag är en tokig stalker.
Jag kliver ur min bil, tar ett djupt andetag och säger: "ska du slänga de fina fönstrena?"
mannen: "ja, det hade jag tänkt..."
jag: "skulle jag kunna få köpa några av dig"
mannen: "javisst, det var en som skulle köpa dem men han dök aldrig upp"

Tjoho!!! Fönstrena blev mina. Billigt blev det också, jag tänker inte tala om hur billigt för jag kanske säljer några. Det blev nämligen ganska många fönster.


Här är några med fyra rutor. Något av dem kanske hamnar på en vägg här hemma.


Oups, här är några till.


Oj då, det här är tredje högen och alla får inte ens plats på bilden.
Hur många det är? ....77 st. Jag är inte rubbad, jag lovar.
Lasse tappade talförmågan när jag ringde och talade om att jag hade handlat lite på tippen...


Det är väldigt fina detaljer på en del av fönstren.


Som den här haspen till exempel.


Jag funderar på om man skulle kunna bygga någon form av lusthus... det får bli ett senare projekt. Just nu har vi lite annat att pyssla med.

Ha en fin fredag och helg

Kram /Maria

4 kommentarer:

Marie sa...

Men hjälp, så många vackra fönster! Vilket superfynd!

Trevlig helg!
Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj hoppsan!
Jag höll nästan på att trilla baklänges när jag såg alla fönster... Jäklar, det där kan du nog tjäna en liten hacka på!
Jag menar, många häromkring tar iaf en hundring för ett fönster... är det glas i så blir det ju mer... Sååå nyfiken på vad du fick ge, för 77(!!!) st...

Du funderade på hur stort mitt hus var, med tanke på allt jag släpar hem. Två våningar på 90m2, och så en källare och vind... Lite får det ju plats... Fast nu är det så att lite måste ut innan något nytt kan komma in...

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig! :)

ÖLnskar dig en jättefin helg!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Förresten, de är jättefina!!! Typiskt mig att fundera på eventuell fötjänst... Krösus som man är... haha, skojar bara! :)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jisses! Inte dåligt!!!Jag är total-impad, du har nog gjort det största fyndet bland oss bloggisar denna sommar!

Haha, vad illa det lät med min tidigare kommentar! Typiskt mig att skriva så där... Men som sagt. menar inget illa med det. Men ibland kunde man ju kanske vara lite finare i kanten! :) Hoppas att du har överseende!

Sköt om dig nu!
Kram Hanna