måndag 23 juni 2008

Besticklåda & smakportioner

Hej!

Imorgon är Ella ett halvår, därför har vi nu börjat med smakportioner.


Här äter Ella potatispuré.


Hon äter naturligtvis inte själv... det är bara när vi tar kort.


Resultatet av denna självständighet syns i hela ansiktet och en bra bit in på matsalsbordet.


I går kväll påbörjade jag en make over av den här verktygslådan som min mamma fyndat på loppis till mig. Då var den full med verktyg och mannen som sålde den trodde nog att det var dem han sålde, jag ser det mer som att vi fick verktygen på köpet. De är ju i och för sig bra att ha men det är den här lilla godingen som är det riktiga fyndet enligt mig.


Så här såg verktygslådan ut innan jag kastade mig över den med spackel, vit färg och sandpapper.


Och här har ni den efter förvandlingen till vit besticklåda.


I den förvarar jag nu mina silverbestick.

Ha nu en riktigt bra måndag. Själv ska jag nog dyka ner i färgburken igen.

//Maria

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken liten raring!!!

Besticklådan är verkligen jättefin!

Kram!

Anonym sa...

Heeeej bästa Mengan!

Det är underbart att titta på din blogg!! Du vet ju redan vad jag tycker, men jag säger det igen. Du kan det här, det finns själ i det du gör. Fortsätt att vara kreativiteten själv - det är inspirerande att ha en som du i sin närhet.

På torsdag ses vi, det ska bli mysmys! Nu ska jag packa innan vi ger oss av till stugan.

STOR KRAM
... + en eller tusen extra till Ell-Bella.

från din stolta vän

Frida

Malin sa...

Hej!
Det blev ju jättebra med besticklådan! jag har en liknande från IKEA, ska nog ta och måla den =)
Kramar Malin