söndag 15 juni 2008

Drömmarna

Hej och hå, då kör vi!
Det är med skräckblandad förväntan jag skriver det här, mitt första blogginlägg.
Tänk om någon läser det här, tänk om ingen läser!...

Jag tänkte börja med att förklara mig lite.
Hur ofta har man inte hört "villa, vovve, volvo"?! Delvis stämmer detta uttryck in på mig/oss, men bara delvis. Volvo kör vi visserligen men det har aldrig varit något uttalat mål eller en dröm om man så vill. Det har däremot "villa"-boendet ("vovve" känns för tillfället inte aktuellt överhuvudtaget).

Vi har alltid drömt om att bo i hus även om de lägenheter vi bott i varit fina och trivsamma. Men när vi så för ett drygt år sedan fick reda på att vi skulle bli tre i familjen började vi leta hus på riktigt. Följden av detta blev att vi i november fick ett litet hus på orten där vi båda är uppvuxna.
Lycka!
Huset och inredningen av detsamma kommer med största sannorlikhet att vara ett frekvent återkommande ämne då just inredning är ett stort intresse, en passion rent av.

Men nu till förklaringen av min andra dröm på V: vagga. Det handlar naturligtvis om det största tillika minsta i vår familj: Ella. Vår dotter på snart sex månader föddes på julafton och kommer för evig tid att få slåss om uppmärksamheten på sin dag med självaste JK. Jag är inte helt säker på att hon gillar att mamma ska börja blogga... just innan jag började skriva slet hon loss shifttangenten (tur att det finns två).

Två drömmar av tre uppfyllda alltså. Dröm nr 3 var planerad att bockas av listan 16 februari men eftersom vi skulle komma att ha en liten nyfödd då beslutade vi oss för att skjuta upp bröllopet. Vigselring kommer nu istället att påträdas 6:e december.

Som knorr kan jag också tala om att även vissa underrubriker till dessa drömmar går att skriva med V: vackert vitt, vintage, vinterbröllop.


I nästa inlägg ska jag försöka få in en bild också.

//Maria

Inga kommentarer: