torsdag 19 juni 2008

Sjuklingar, silverbröllop och vackra blommor

Hej på er!

Idag skulle vi egentligen gått på midsommarfirande nu på förmiddagen men vi har bestämt oss för att stanna hemma. Detta av två anledningar: det regnar och är kallt som i oktober (som svensk midsommar brukar vara) och så är mina älsklingar förkylda. Synd om dem.


Det står inte mycket om hur man tar hand om förkylda i de här gamla första hjälpenböckerna men jag tror nog att jag ska klara av det ändå.

Igår var vi ute och åt på restaurang. Min mamma och pappa firade silverbröllop. Grattis mamma och pappa! Jag kan inte låta bli att låta tanken skena, hur kommer det att vara när vi firar silverbröllop?
Av oss fick de en fin bukett med vita pioner som jag hade knåpat ihop. Jag kom tyvärr inte ihåg att fota den, den hade cellofan runt och vita pärlor och guldtrådar i.
Istället visar jag en bukett som står på vårt matsalsbord, också det vita pioner från vår trädgård.








I badrummet står dessa ljuvligt doftande Shersmin på min badkarshylla.







Jag önskar alla en trevlig midsommar, glöm alla måsten och sådant du inte råder över (vädret t.ex.) och njut istället.

//Maria

Inga kommentarer: