torsdag 19 juni 2008

Kära vänner


Hej på er alla!

Vi har så fina vänner och jag är så tacksam för det. Igår fick kära vänner till oss en son. Ett stort grattis till er! (om ni läser det här och känner er träffade -ta till er)

Ikväll var vi bortbjudna till ett annat mycket kärt par vänner. Det är Ellas faddrar Frida och Clas. De är helt underbara, världens bästa faddrar.
Lasse fick stanna hemma och vårda sin förkylning men jag och Ella packade in oss i bilen och for till stan'.
När man är bortbjuden måste man ju ha med sig en gåbortpresent... Nej, det måste man inte men den här vackra burken köpte jag på loppis för ett tag sedan och sedan dess har den bara väntat på rätt tillfälle att få bli skänkt till Frida och Clas. Jag fyllde kakburken med bovete-/nöt-/tranbärskakor.










Vi hade väldigt trevligt, åt god mat, dippade frukter och pratade och myste. Frida (och Clas) hade gjort det så fint.


Dukningen var romantisk med blå toner, silver, vitt, spets, pärlor och blå detaljer. De här kära vännerna har verkligen ett fantastiskt vackert hem, kanske får ni se mer en annan gång (det är ju inte jag som avgör).


Choklad är både gott och vackert, särskilt i en pressglasskål. Här ser ni hela efterrätten och en skymt av ett av vardagsrummets fönster.


//Maria

Inga kommentarer: