söndag 22 juni 2008

Skorpor & bröllop

Idag har vi varit på Knalleland och handlat lite. Jag gjorde ett riktigt fynd. Jag har länge letat efter ett vackert kviltat överkast till vår säng utan att hitta något, till slut köpte jag mig ett fuskkviltat tyg och sydde ett överkast av det, men det har hela tiden känts som ett dåligt substitut. Därför var lyckan stor när jag idag hittade ett vitt kviltat överkast på Kid.
En bild på detta kommer om någon dag... när jag lagt på det.

Igår var syster Karin här en bra stund. Hon hjälpte bland annat mig med att utforma "save the date"-korten som vi skall skicka ut nu i veckan. Hon är verkligen duktig. Även korten får nu hålla er till tåls med, men bild kommer så fort de kommit fram till berörda parter (jag vill ju inte att de skall råka se dem här först).


Jag hann även med att baka skorpor att fylla den här vackra burken med.


Skorpburken står nu på vår köksbänk och innehållet minskar stadigt. Det var inte längesedan jag tog bilderna men redan i skrivande stund är det tre skorpor färre än här ovan.


Här får ni en glimt av hur det ser ut när jag sitter och planerar bröllop. Kortet ger en liten föraning om hur "save the date"-korten kommer att se ut...
Bröllopsinspirationen har varit borta ett tag nu men igår kom den tillbaka... glädjande!

Det händer så mycket här nu men jag får lova att dela upp det lite mellan inläggen så de inte blir långa intill oläslighet.

Ha en bra dag!!

//Maria

Inga kommentarer: