måndag 16 juni 2008

Scones

God afton!

Idag har vi grejat här hemma i lagom semestertempo.
Vi avslutade med att äta nybakade scones, det är en favorit här.



Den fina skålen köpte jag på Village i Varberg i helgen. Jag köpte faktiskt två likadana, jag hade en lite större sedan tidigare, så nu har jag tre. De är i plast och i mitt tycke helt ljuvliga.



Här har vi bullat upp. Till scones skall det naturligtvis vara the, vi dricker Earl Grey de Luxe. Idag hade vi två sorters marmelad: apelsin och blåbär-blåbärsmarmeladen är verkligen god.
Jag försöker att använda mina loppisfyndade silverbestick ofta, jag tycker de ska pryda bordet och inte insidan av en låda. Den uppmärksamme ser att även smöret hamnat i en liten silverbytta. Idag läste jag i Buffé om rosensmör -det ska jag defenitivt prova någon gång, låter ju mycket romantiskt.
Romantiska är även sconesen i vår familj (när jag gör dem, Lasse gör runda bullar).

God natt

//Maria

4 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Maria!

VAd kul att du lämnade en kommentar.

Och lycka till i utlottningen inne hos mig!

Och välkommen till bloggriket där allting händer....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

LantlivsAnette sa...

Hallo !
Åhh vad roligt att du har skaffat dig en egen blogg !!
Scones, det är verkligen gott, ibland lyxar vi till det och bakar det vi också..
Kram Anette

Marie sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig och välkommen till bloggvärlden!
Blev jättesugen på scones efter att ha sett dina bilder, det var verkligen längesen vi åt det!

Tidningspappret som du undrade över kommer från en gammal tidning som jag fyndat på loppis. Brukar även riva ur sidor ur en gammal trasig bok(även den från loppis, hihi) och pyssla med.

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

My Lovely Things sa...

hej!!
Tack för visiten inne hos mig!!
välkommen in i bloggvärlden!!

Vilken fin blogg du har,,
ja här görs flädersaft med..till barnens förtjusning så är saften färdig i dag..

Ja Village är en trivsam affär..Den i Varberg är jätte mysig..
ha det så gott..
kram anna