torsdag 26 juni 2008

En del av vardagsrummet och lite pyssel

Hej!

Först vill jag bara tacka under en vind som bevisade att min besöksräknare inte fungerar som den ska.

Nu har det gått hela tre dagar sedan mitt förra inlägg. Det är dags för uppryckning!

Idag visar jag bilder på en del av vårt vardagsrum, vi har ju ett ganska litet hus så jag kan inte visa för mycket på en gång för då tar det snart slut.



Ovanför ena soffan hänger en tavla som är målad av en lokal konstnär. Jag tycker den är jättevacker, tror dessutom att motivet är från trakten. Ramen som satt runt har jag tagit bort, den var lite för guldig...


Idag plockade jag in lite blommor från trädgården. När Lasse kom hem tog han in posten, och tänka sig, där fanns det senaste numret av Lantliv. Ser ni att buketten faktiskt matchar omslaget.


Igår pysslade jag ihop en present till en bekant som fått en son för ett tag sedan (hoppas hon inte ser detta innan presenten levereras). Det fina bandet köpte jag på Magnolia när jag var där för att inhandla material till Save the date-korten. De är nästan klara nu. Idag har jag beställt frimärken från posten, jag kanske är lite (underdrift) detaljfokuserad men jag vill inte ha t.ex. "fyrfota vänner"-frimärken på kuverten när allt annat är så fint. Jag skulle ha 50 stycken och skrev glatt i det i rutan för antal. När jag så kom till kassan kostade kalaset 27 500:-, jag var visst på vippen att köpa 50 rullar à 100 frimärken. Tur att jag såg det i tid, annars hade en stor del av bröllopsbudgeten gått åt till porto...


De här galgarna ska lille Noah få, texten har jag målat dit, galgarna köpte jag på Åhléns (fyra stycken för 49:-).
Jag måste säga att jag är ganska så nöjd med resultatet (och med den "nya" funktionen jag har hittat i kameran).

Nästa vecka visar jag hur Save the date-korten blev, det är nästan så jag är lite nyfiken själv. Jag kan avslöja att de gett mig lite kramp i handen, saxhand kanske man kan kalla det...

Ha en riktigt bra fredag och helg

Kram /Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

är det möjligtvis den här presenten du precis höll på att slå in när jag ringde innan? måste bara säga att du får mig att dö av längtan tills jag får flytta hemifrån och inredda mitt hus! jag är mycket stolt över dina fina verk! Ge Ella en stor kram från moster Anna!
/ syster anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Nämen vilken fin blogg! Här har jag inte varit förut, vad kul att du lämnade en kommentar så jag hittade in!

Måste hålla med Under en vind om besöksräknaren. Den står på noll fast jag är inne. Fast kanske är jag en nolla? Hihi!

Helt underbar bukett du visar... Ljuvlig...

Presenten är också kanonfin. Vad pysslig du är...

Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram Hanna

mintid sa...

Här hamnade jag av en slump via en länk och ville bara säga hej!
vilken fin sida du har!

Pioner är så vackra! Jag vill köpa en vit pion .... :) Har en rosa som bara blommat med en enda blomma i år efter alla andra välfyllda blomår!

Kram